dinsdag 26 oktober 2010

Rijsttafel(TJE)

Afgelopen week kreeg ik de geest en kookte ik weer eens als van ouds een rijsttafelTJE...ja TJE want een echte rijsttafel ziet er heel anders uit. Mijn omaatje zou gezegd hebben " van de koude grond" dus rijkelijk verhollands!!!
Enfin ik maakte schoon, woog af en kookte.
Sajoer Lodeh - lekker met peteh bonen, jonge mais kolfjes en bamboo shoots.

Sajoer boontjes -

Ik had zelfs zelfgemaakt zuur. Ik had zoveel komkommers liggen dat ik me er maar eens heb toegezet een aantal weken geleden. Ik moet zeggen IK (en mijn moeder) vond ze VERRUKKELIJK!!

Smoor - een hachee achtig rund vlees gerecht.

Rendang - ook een rundvlees gerecht.

En Babi Ketjap .......


Helaas ben ik vergeten van de Peppesan - een gerecht dat ik maakte van gestoomde makreel - een foto te maken.
We smulden - mijn gezinnetje en mijn ouders - er twee dagen van.
Dit ga ik maar weer eens wekelijks doen....indisch koken en eten...back to my roots!!!

2 opmerkingen:

Happy@Home zei

Hello Ingeborg,
Thank you for visiting my blog and taking the time to introduce yourself and leave such kind comments. I do appreciate it.
As I look at your post, I am getting hungry. The food looks delicious. I only wish I was able to read it too :).
I hope you will stop by to visit again.
~ Kim

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Het ziet er echt heerlijk uit,
lfs Ag