dinsdag 28 juni 2011

Asperges

Ik heb al jaren een alleraardigst groentenmannetje, de heer Vermeulen. En wat een vakman is dat!!
Helaas komt hij maar eens in de twee weken...maar wel aan huis.
Hij verkoopt TOP kwaliteit en verser kan haast niet. Alles van Nederlandse bodem (rechtsstreeks van de kwekers)... ...behoudens die exoten die hier niet groeien uiteraard.



Een poosje terug alweer (asperge seizoen is 21 juni officieel geeindigd volgens de heer Vermeulen) vroeg ik hem asperges mee te nemen om in te vriezen. Zo verrukkelijk voor aspergessoep!
En dus kreeg ik een hele kist ; dat is 5 kilo voor..........jawel 5 euro!!! Kijk wie wil nou niet zo'n groentenman!!!
Geweldig toch....morgen komt hij weer...nadat ik alles heb uitgezocht; hij gewogen en verpakt.....drinken we eerst even koffie met iets lekkers bij ons binnen voordat ik afreken en hij naar de volgende klant gaat.

Ik ga gauw mijn lijstje maken.

Geen opmerkingen: